A pequena túlipa

Águas de Portugal

Águas de Portugal
 

Águas de Portugal

 

Following the results of the National Study on the Attitudes and Behaviours of the Portuguese Population towards Water, performed in April 2018, Águas de Portugal decided to run an awareness campaign focussed on water consumption. The study found that, even though the Portuguese recognise the value of water, they also admit that they do waste it. This is how the “Água com um Pingo de Consciência” [Water with a Drop of Consciousness] campaign came into being.

Na sequência dos resultados do Estudo Nacional sobre as Atitudes e Comportamentos dos Portugueses face à Água, realizado em abril de 2018, a Águas de Portugal resolveu desenvolver uma campanha de sensibilização sobre o consumo de água. O estudo apurou que, apesar de reconhecerem o valor da água, os portugueses também sabem que a desperdiçam. Assim, nasceu a “Água com um Pingo de Consciência”.

 
Águas de Portugal

Under Ubiwhere’s responsibility, the campaign, which aims to alert people to the need for saving water, will run in the press, on the radio, television, billboards and digital media.

Our task was to shoot the photographs that would give life to this initiative, whose goal is to curtail the continued wastage of a natural resource that is becoming increasingly scarce and is so essential to life.

Águas de Portugal

Da responsabilidade da Ubiwhere, a campanha que pretende alertar para a necessidade de poupar água passará pela imprensa, rádio, televisão, outdoors e meios digitais.

A nós, coube-nos fazer as fotografias que nos próximos tempos ajudarão a dar vida a esta iniciativa, que tem como objetivo evitar que se continue a esbanjar um recurso natural que é cada vez mais escasso, para além de essencial à vida.

Águas de Portugal
Águas de Portugal
 
Águas de Portugal
Águas de Portugal
 

The photographs have to meet specific criteria in order to be suitable for use on various platforms, such as the press, billboards or digital media.

In most cases, we demonstrate both good and bad practices, so that people can see the correct way, but also the incorrect way of using water.

As fotografias atendem a critérios específicos para poderem estar presentes em várias plataformas, como a imprensa, outdoors ou meios digitais.

E na maior parte dos casos, ilustramos tanto as boas como as más práticas, para que se veja a forma correta, mas também a errada, de utilizar a água.

 
Águas de Portugal
Águas de Portugal
 

In order to convey the previously defined ideas in a clear and objective manner, we needed to find the perfect locations.
We ended up shooting in Lisbon and in Aveiro, where we found the best conditions as regard the different settings required for the project.

Para transmitir as ideias previamente definidas, precisámos de encontrar os espaços perfeitos, para que se conseguisse transmitir o conceito de forma clara e objetiva.
Acabámos por fotografar em Lisboa e Aveiro, onde encontrámos as melhores condições para as várias situações.

 
Águas de Portugal
Águas de Portugal

In addition to the photographs we produced, the campaign also uses a number of other communication material sources. The graphic image created for the project could not have been any clearer. Furthermore, as is the case with our photographs, some of the other graphic material also shows that there are always two ways of doing things. To choose the correct way, all it takes is to have a mere drop of consciousness within you.

Para além das fotografias que produzimos, a campanha conta com vários outros materiais de comunicação. A imagem gráfica criada para o projeto não podia ser mais clara. E, em alguns materiais gráficos, à semelhança das fotografias com a nossa assinatura, também mostram bem que há sempre dois caminhos a seguir. Para escolher o correto, basta ter um pingo de consciência.

 
Águas de Portugal
 

When the whole production process was finished, came the moment to present the campaign. On the 25th of September, in the presence of both the Minister for the Environment and his State Secretary, Águas de Portugal presented the awareness campaign “Água com um pingo de consciência” at the Water Museum.

Depois de todas as produções concluídas, chegou a hora de apresentar a campanha. Foi no dia 25 de setembro que, na presença do Ministro e do Secretário de Estado do Ambiente, a Águas de Portugal apresentou a “Água com um pingo de consciência”, no Museu da Água.

 
ADP39.jpg